Mijn zoektocht

Al geruime tijd ben ik op zoek welke plaats ik God wil dat ik ga innemen in het Koninkrijk. Mede door mijn burn out afgelopen tijd, ben ik op zoek gegaan wat nu echt mijn plek is binnen het Koninkrijk.
En steeds kwam naar voren een beeld wat ik ooit eens gehad had, staand op een muren en kijken naar wat er gebeurde om me heen, wachter op de muur. De zin “Om Sions wil zal ik niet zwijgen” keerde steeds weer terug.

Waar is God op zoek naar?
In het boek van de Hemelse rechtbanken las ik het volgende: 
God is op zoek naar mensen ivm de voorbede en de Hemelse rechtbanken, mensen die niet op de voorgrond maar op de achtergrond bezig zijn” 

Lastig, ik wil graag op de voorgrond staan... dus moet ik mezelf op zij zetten, mijn ik, en doen wat God wil.

Daar over nadenkend, media...voorgrond, preken...voorgrond, geluid...voorgrond, mezelf profileren als mediaman...voorgrond.

Maar gewoon genieten van de dienst bij de Bovenzaal....achtergrond
Geen taak hebben...achtergrond, hoewel voorbidden... achtergrond, studie....achtergrond, stukjes schrijven... achtergrond, als die dingen zijn ook een taken.

Van de eerste werd ik moe, van het tweede krijg ik energie.

Mediator
Ook las ik over de mediator in het boek. 
Mediator, eerlijk en onpartijdig, overzicht hebben (wachter op de muur), standpunten van beidde partijen kunnen zien, en van raad kunnen dienen.

Ik heb altijd al gezegd en uitgesproken, ik wil naast de mensen staan, niet meer zeggen ik heb dat ook eens beleefd, maar door vragen, zwijgen waar nodig, conclusie later onder gebed. Erg erg mooi, mischien wat beangstigend maar ook weer niet, een bepaalde rust. 

Een gedachte 
Zittend in de tuin, ik zie vliegtuigen overkomen en moest hieraan denken
Er is heel veel brandstof nodig om een vliegtuig in de lucht te houden, en voor een arend niet. 

Ik voel uw kracht,
en stijg op als een arend.
Dan zweef ik op de wind, 
gedragen door Uw geest,
en de kracht van Uw liefde
(opwekking 488)

De brandstof van de arend is van God, en daar is alleen maar een boek voor nodig, het gebed en leven dicht bij God.

Weer een andere gedachte
Hoe mooi de voortuin van een ander ook is, je ziet niets van het binnenste van het huis.
Binnenkant opgeruimd of niet, schoon, poetsen, wat staat er, wat kan weg, wat niet.
Welke boeken staan in he boekenkast?

Ef 2:14-15
"Want Hij is onze vrede, Die beiden één gemaakt heeft. En door de tussenmuur, die scheiding maakte, af te breken, heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees tenietgedaan, namelijk de wet van de geboden, die uit bepalingen bestond, opdat Hij die twee in Zichzelf tot één nieuwe mens zou scheppen en zo vrede zou maken"

Een huis geen tussenmuur 1 grote ruimte om in te bewegen

En met God wandelen in de koelte, langs de voortuinen, rondkijken en verwonderen, muren die afgebroken worden, ...
Kijk op mensen, wie ben jij, wie ben ik, samen met de "Ik Ben"
Het begin en het eind en wat er tussen zit.

Snapt u het nog? Ik wel...