Bidden in stilte, moeilijker dan je denkt.

Wat heb ik liever, bidden met muziek, een worshipband, of gewoon in alle stilte.
Het is voor een ieder een eigen keuze hoe je bid.
Mag ik laten zien hoe ik nu bid?

Een verandering.
Vroeger zag ik mensen bidden, met prachtige volzinnen, met een niet aflatende woordenstroom en dat dat kan ik ook.
Bidden met veel woorden, veel gebaren, lopend als een tijger in een kooi.
Bidden met volzinnen, wow die staan dicht bij God, veel woorden, hoe meer hoe meer God het hoort, en vooral veel herhalingen.
Ik dacht dat moet ik ook kunnen.

Maar het was niet meer ik die bad, het was een ander persoon.
Nu ben ik wel degene die bid, maar op mijn manier.a

Hoe bid ik.
Ik bid in stilte, geen lawaai, geen muziek om me in hogere sferen te brengen.
Ik bid op een plek waar ik niet gestoord kan worden.
Ik focus me dan op God.
En dat is al moeilijk genoeg.
Dus niet met muziek dat leidt af
Muziek staat dan tussen mij en God in

Ik bid bedachtzaam
Gericht op God
Gericht naar God
Ik bid de kern
De heilige geest laat me dan ook de bij zaken zien waarvoor mag gaan bidden.

Ik bid niet in herhaling.
Wat gezegd is gezegd, en hoeft niet herhaald te worden.
God heeft dat echt wel verstaan.
Ik bid niet met veel woorden, geen woordenstroom.
De kern dat is belangrijk.

Ik bid met mijn hart, niet met mijn hoofd
En soms laat ik een stilte vallen
Dan weer verder
Ik schreeuw niet meer, ik roep niet meer, ik loop niet meer.
Ik bid zoals mij ingegeven wordt door de Heilige Geest
Ik bid in de naam van Jezus.

Ik bid niet meer zoals, een ander doet, een ander wil dat je bidt, geleerd heeft te bidden, verwacht.
Ik bid zoals God mij laat zien hoe Hij het graag ziet

In stilte
Focus op Hem
Geen andere gedachten (dat is best moeilijk)

Ik bid zoals ik ben.