Wie is de auteur?

Waarom de tabernakel.
In de Bijbel Gods Woord, ook wel de tent der samenkomst genoemd, was volgens de Hebreeuwse Bijbel een verplaatsbare tent die dienstdeed als plaats van aanbidding voor de Israëlieten en symbool stond voor Gods verblijf in hun midden. Het verslag in de Bijbelboeken Exodus, Leviticus en Numeri verhaalt hoe de tent werd vervaardigd en in gebruik genomen overeenkomstig de instructies die Mozes volgens de Bijbel van God had gekregen op de berg Horeb.

Het bijzonder van de Tabernakel is, dat je vrij bent om het binnenste te betreden, Gods Koninkrijk. Het is geen moeten maar een mogen. De grote witte wand vormt de afscheiding van de wereld en Gods Koninkrijk.
Ben je inmiddels toegetreden in het binnenste gedeelte, dan moet je je houden aan Gods wetten en regels.

Dat klinkt zwaar, maar als je naar Engeland reist, moet je ook houden aan hun regels, dus moet je links rijden. Het binnengaan door de poort betekent iets als, Here Jezus ik geef mijn leven in Uw Handen. Je maakt een ommekeer in je leven, je bekeert je. En je neemt Jezus aan als je Heiland en Verlosser.

En dan zul je deelgenoot worden aan de schatten die Hij voor jou heeft klaargelegd.

Over mijzelf.
Mijn vrouw Birgit en ik, zijn ca. 16 jaar geleden aangeraakt door Jezus, bekeert en gedoopt. En al die jaren mogen we Jezus zien als onze Heiland, Redder en Trooster.

Mijn naam is Martin Versteeg. Ik mag me de prekende geluidstechnicus noemen. Een geluidstechnicus die het Woord doorgeeft, voor sommige bijzonder, voor mij niet echt. Bij Beth-EL Hengelo, de Evangelische Arabische gemeente in Hengelo, verzorg ik het geluid, maar mag daar ook het Woord doorgeven. Daarnaast verzorg ik de opnames en de livestream.


Sommigen vinden het bijzonder dat je eerst achter de knoppen staat, en daarna de preek gaat geven. De meesten die komen zijn er inmiddels aangewend.

Het schrijven van spreken doe ik altijd biddend en vragend aan de Heer wat ik moet doorgeven aan de mensen die luisteren. Want dat is belangrijk, de stille tijd, het Gebed, het contact met God.

Onderzoek, het toetsen met Gods Woord. Hierbij gaat het om de pure vorm, niet gehinderd door overtuigingen of richtingen. Nee ik preek vanuit het hart, vanuit mijn ervaring, vanuit mijn strijd, vanuit mijn roeping, vanuit mijn onzekerheid, maar met de zekerheid dat God mij zal voorzien van de juiste woorden.

Waarom deze blog.
Onderwerpen die mijn hart hebben gestolen zijn de Tabernakel. Israël, Gods volk en de eindtijd, het boek Openbaringen. Welk een vreugd is te zien, wat er uiteindelijk gaat gebeuren en waarna we mogen uitzien.
Maar we zijn nog niet klaar op Aarde, er moet nog veel werk verzet worden zeker in ons eigen land.

Deze blog heb ik gestart om iedereen een hart onder de riem te steken, maar ook om te laten zien dat het geloof meer inhoud dan naar de kerk gaan. Het is een levenswijze, geleidt door Jezus Christus.
De verhalen en overdenkingen die ik schrijf, zijn uit het leven gegrepen, en voorzien van Bijbel teksten, in de hoop dat u er over na gaat denken.

Wilt u meer weten, eens praten over wat ik schrijf, of wilt u mij uitnodigen om een preek te houden, neem dan contact op via mail, mr.versteeg@home.nl of bel 06 415 73 027.