Hemelse rechtbank (2) - Bidden

Bidden op de op de juiste manier is essentieel voor het strijden in de Hemelse rechtbank. Het bidden moet zo zijn, dat het overeenkomstig de Wil van God is. 
Wat houd dat in? 

1Johannes 5 verzen 14-15 lezen we het volgende.

14 En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil.
15 En als wij weten dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, dan weten wij dat wij het gevraagde, dat wij van Hem hebben gebeden, ontvangen.

Wat dus erg belangrijk is, dat we de wil van God begrijpen, en in overeenstemming met die wil gaan bidden. Hoe we moeten bidden kunnen we lezen in Mattheus 6 vers 5 – 8.

5 En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden. Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben.
6 Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader, Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.
7 Als u bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden zoals de heidenen, want zij denken dat zij door de veelheid van hun woorden verhoord zullen worden.
8 Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.

Wat ik vaak zie is, dat er een stortvloed van woorden aan God worden gezonden. Maar dat de echte vraag, de echte essentie, maar een paar zinnen zijn. Ik zou zeggen houd het simpel, beperk je tot wat je wilt zeggen. En nu zal ik zeker tegen zere benen schoppen, als ik zeg dat het kort en bondig is. Een gebed met veel woorden is toch een vurig gebed? Juist niet.
Lees hierboven vers 7 eens van Mattheus 6? Ik verzin het niet...het staat waarachtig in de Bijbel. En dan is vers 5 ook heel sterk.

Kijkend naar de eerste tekst, 1Joh.5:14, dan lezen we dat we moeten bidden overeenkomstig de wil van God. Nu ga ik dus onderzoeken wat dat dan inhoud en hoe we het gebed moeten uitspreken.