Het nut van bidden en de "on-nut" van boedha beelden.

Veel mensen hebben thuis, of zien op televisie, of krijgen vaak, een boeddha beeld, die ze dan ergens thuis gaan neer zetten. Dit om rust en voorspoed te krijgen. Maar is dat dan wel goed om zo’n beeld in huis te hebben.
Beslist niet. Het klinkt hard maar dat is echt zo.

Tot wie bid jij dan wel?
Het eerste belangrijk principe is. Tot wie bid jij dan wel? Tot wie richt jij je gebed. Deze vraag is zeer belangrijk omdat het zeer belangrijk is te weten dat de God die jij aanspreekt de juiste God is. Want er zijn vele krachten en entiteiten die aanbeden en om hulp gevraagd willen worden en die invloed uit willen oefenen op jouw leven en via jouw leven op anderen maar die bepaald geen zuivere motieven hebben. Ze doen zich voor als god maar zijn het zeker niet! Of ze doen zich voor als afgezand van God maar zijn het niet!

Geen afgoden aanbidden 
Een en ander word duidelijk als je Gods Woord opend. Daar staat in dat je geen afgoden moet aanbidden, waarzeggerij moet geloven en mee. Is dit wellicht extreem gesteld, nee, als je de Bijbel leest, word dat onder meer weergegeven in het vijfde boek van Mozes, Deuteronomium.

Ik daag u uit de Bijbel de openen en te gaan lezen in hoofdstuk 18, de verzen 10-12.

Deut 18:10-12 (HSV)
10 Onder u mag niemand gevonden worden die zijn zoon of zijn dochter door het vuur laat gaan, die waarzeggerij pleegt, die wolken duidt of aan wichelarij doet, die een tovenaar is,
11 die bezweringen doet, die een dodenbezweerder of een waarzegger raadpleegt, of die bij de doden onderzoek doet.
12 Want iedereen die zulke dingen doet, is een gruwel voor de HEERE. En vanwege deze gruweldaden verdrijft de HEERE, uw God, deze volken van voor uw ogen uit hun bezit.

Als we dan toch de Bijbel open hebben, lees dan ook Exodus hoofdstuk 20 de verzen 1-4

Ex 20:1-4 (HSV)
1 Toen sprak God al deze woorden:
2 Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft.
3 U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
4 U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is.

Hier staat duidelijk beschreven waarom we als eerste geen afbeeldingen in huis moeten hebben van andere Goden, e dat je zeker geen waarzeggers of andere occulte zaken moet gaan doen of raadplegen.

Dus wat je moet doen is je uitsluitend te richten tot de God van alle leven, tot de Schepper van hemel en aarde, tot de Schepper van alle geesten en engelen. 

Elk gebed gericht aan een andere geest opent je geest voor misleiding. Of het nu gaat om een engel, een geleidegeest, een geest van een overledene, een verlichte meester of Maria, Boeddha, moeder aarde of welke andere god dan ook. Op het moment dat je niet rechtstreeks je gebed tot de God richt komt er altijd misleiding in je geest. En de gevolgen ervan kunnen heel erg groot zijn.

Demonen
Ik had laatst een gesprek met een zuster in geloof, en die kwam met de volgende tekst:

"Veel christenen zijn zich er niet van bewust dat zij mogelijk dragers zijn van een of meer demonen. Zij kunnen zich niet voorstellen dat enige lichamelijke of psychische ziekte waaraan zij lijden, veroorzaakt zou kunnen zijn door boze geesten, die zich in hen hebben gevestigd. Veel emotionele problemen, neurosen, instortingen, ongefundeerde angsten, verontrusting, migraine, hoofdpijnen, astma, allergieƫn en andere psychosomatische aandoeningen, worden dikwijls veroorzaakt door een demon, die zijn verblijf genomen heeft in de ziel en het lichaam van een persoon. Als iemand hen tegenwoordig op zoiets zou wijzen, zouden ze lachen over het idee een dergelijke demon in zich te hebben, of ze zullen gewoon denken dat je middeleeuwse denkbeelden hebt, en ouderwets of bijgelovig bent. Zo'n demon te laten zitten of zelfs te negeren zal eenvoudig meer schade veroorzaken omdat het een uitnodiging is aan deze boze geest om blijvend in ons te blijven."

Dat is het gevaar van het bidden tot andere goden, je zet je hart op een kier waardoor de duisternis een plek in je hart zal innemen en steeds mee het licht van christus gaat verdrijven.

Gevolgen
Daarnaast kan het contact met andere goden ook gevolgen hebben voor je omgeving, de gemeente waar je naar toe gaat, anderen waarmee je om gaat. Hoor je een verkeerde geest, dan heeft dat gevolgen. Ik zie het dagelijks om me heen. Aan vele zaken kun je merken dat mensen een verkeerde geest bij zich hebben. Daar over later meer. 

Openbaringen 2: 18 – 29, geeft uitleg wat een geest kan doen. Ik weet in meerdere plekken kun je lezen wat geesten, afgoden enz. doen, maar ik vond dit stuk toch heel erg duidelijk. In de verzen 18-23 lezen we het volgende.

Op. 2:18-23 (HSV)
En schrijf aan de engel van de gemeente in Thyatira: Dit zegt de Zoon van God, Die ogen heeft als een vuurvlam en voeten als blinkend koper:
Ik ken uw werken, de liefde, het dienstbetoon, het geloof, uw volharding en uw werken, en ook dat de laatste meer zijn dan de eerste.
Maar Ik heb enkele dingen tegen u: dat u de vrouw Izebel, die van zichzelf zegt dat zij een profetes is, ongemoeid haar gang laat gaan om te onderwijzen en Mijn dienstknechten te misleiden, zodat zij hoererij bedrijven en afgodenoffers eten.
En Ik heb haar tijd gegeven, opdat zij zich van haar hoererij zou bekeren, maar zij heeft zich niet bekeerd.
Zie, Ik werp haar te bed met hen die overspel met haar plegen, in grote verdrukking, als zij zich niet bekeren van hun werken.
En haar kinderen zal Ik door de dood ombrengen, en alle gemeenten zullen weten dat Ik het ben Die nieren en harten doorzoek, en Ik zal u geven eenieder naar uw werken.

Maar als men God hoort en verstaat dan lezen we in de verzen 24 tot en met 29 het volgende

Op. 2:24-29 (HSV)
Maar Ik zeg tegen u, en tegen de overigen in Thyatira, voorzover zij deze leer niet hebben en zij, zoals zij dat noemen, de diepten van de satan niet hebben leren kennen: Ik zal u geen andere last opleggen dan deze: Houd vast aan wat u hebt totdat Ik kom.
En wie overwint en wie Mijn werken tot het einde toe in acht neemt, hem zal Ik macht geven over de heidenvolken.
En hij zal hen hoeden met een ijzeren staf – zij zullen als kruiken van een pottenbakker verbrijzeld worden – zoals ook Ik die macht van Mijn Vader heb ontvangen.
En Ik zal hem de morgenster geven.
Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.

Of wel bekeer je, belijd als je merkt dat er in jou een vreemde geest is. Verwijder andere goden uit je huis, zoals het boeddha beeld, of andere beelden. Laat je niet in met wichelarij, waarzeggerij enz. Het zet de deur op een kier voor de demonen.

Samenvattend.
Gebed is de motor van ons leven. We bidden tot God, niemand anders. Direct vanaf elke plek op de aarde, op elk moment, zonder tussenkomst van mensen. Het brengt ons in verbinding met onze God. Zonder gebed leven we op eigen kracht en zijn we geestelijk zwak. En houd je aan de volgende boodschap, wat we in het laatste vers lezen:

"Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt."

Of wel bidt tot de Enige Waarachtige God,de Ik Ben, de Alfa en Omega, het Begin en het Eind. En dit niemand anders en verwijder de zaken uit je huis, die een andere god voorstellen.